Monday 19 March 2012

Diri Ku.....

sejarah.....
apa itu sejarah?
bagi aku sejarah adalah benda yang penah berlaku pada diri kita...
kenapa tibe2 aku cerita bab sejarah plak ni????
ok la...1st of all aku cume nak crite serba sedikit tentang sejarah hidup aku....


aku sama seperti mana2 bayi lain yang di lahirkan di dunia ini... 
menanti untuk parents aku mewarnai hidup aku dan mencorakkan perjalanan mula hidup aku...
syukur Alhamdulillah aku dilahirkan dalam keluarga Islam yang penuh dengan kasih sayang....
thanks a lot to my papa and mama......


 ( ni pic family aku raya 2011 pic abg yg sulong xde sbb beraya kg bini)

aku jalani hidup aku dengan penuh kasih sayang bersama keluarga aku...
dibesarkan dengan rezeki yang di limpah kan oleh Allah...syukur...
dididik dengan ajaran agama yang lengkap mengikut syariah islam...

umur semakin meningkat dewasa aku mula mengenal erti kebebasan pemberontakan dan sosial...
aku hanyut seketika dalam keseronokan dunia yang hanya seketika....
pelajaran ku terabai sehingga aku menitiskan air mata ibunda dan ayahanda tercinta....
maaf kan acik papa....
maafkan acik mama....
aku ibarat menconteng arang di wajah mereka...tidak seperti saudara sedarah sedaging ku yang lain....
di beri permata di balas dengan permata....


aku terbang dengan kehendak aku jiwa muda ku..ibarat gagak hitam terbang di langit.... 
namun Alhamdulillah....Allah itu maha penyayang lagi maha mengasihani....
aku mula sedar tika aku dalam kegagalan....
hanya keluarga yang mampu menerima dan sentiasa menyokong walau apa jua keadaan kita....
berkat doa papa and mama kini aku hampir menamat kan pengajian aku dalam bidang perniagaan...
aku bakal menjadi pemegang ijazah sarjana muda sama seperti abang dan kakak-kakak ku...
syukur ya Allah.....terima kasih mama...terima kasih papa....
kerana masih tidak membuang ku walau aku hanya mampu menitiskan air mata mu berdua...
mama pernah memberikan kata semangat pada ku jadilah seperti hero tamil...biar kalah dahulu...asal menang di kemudian hari...


sob....sob.....aku tetibe rase sedih plak....teringat kat my parents la.....
ok la ni la serba sedikit ceritera hidup aku yang x seberape best tuk di kongsi....
anyway a lot of thanks to my papa and mama....
i love u a lot..... 
acik janji akan jadi anak yang berjasa suatu hari nanti...

1 comment:

Unknown said...

nice entry bro..setiap yang berlaku telah terlus segala hikmahnya..usaha dan teruskan usaha kearah kebaikan!