Monday 14 May 2012

sejuk mata memandang sejuk lagi bila di dalam....

Assalamualaikum....
entry kali ni saye tak nak tulis pepanjang....
saya cuma nak kongsi kan pic je boleh tak?
jom la tengok satu pic yang jadi pilihan saye....
komen la pade yang sudi.......


keindahan rumah Allah..


ok nak tell story sikit pasal pic kat atas ni...rasenye semua tau kan ape name masjid ni.....Masjid Sultan Salahudin Abdul Aziz Shah di Shah Alam.....salah satu seni bina islam yang indah yang patut kita banggakan.
gambar ni saya amik ketika menghadiri majlis perkahwinan sepupu saya di sana....

ok,terus terang memang saye ade edit pic ni untuk dapatkan effect macam kat atas tu...tak cantikkan...ok la...kalau korang nak tau aku suke bermain dengan teknik edit HDR iaitu Higher Dynamic Range...dengan care editting jenis ini kita boleh menampakkan lagi dramatik pada gambar dan lebih berdimensi serta menaikkan lagi warna pada gambar....

banyak juga software untuk editting HDR contohnye yang macam aku guna kan ialah Dynamic-photo HDR5 ade jugak software lain macam Artizen HDR or easy HDR....so korang boleh la nak try kalau berminat....

p/s: dunia photography adalah dunia aku.....

6 comments:

Unknown said...

style bro..keep it up.. =)

tuanseliper said...

ye sejuk mata memandang sejuk lagi perot terasa. ehh~ pelik pulak ayatnye.kbai **==

mohamad shazni said...

sifuu aa..bila mau ajar sy meyh..

takiyaoceto said...

tq la pade semua yer....
bai baizura biar pelik janji sedap didengar

oniesenseii nanti dah dpt gadget awak kite g outing sesame yer...

MKsyahir tq bro...

A'iyn Raidah said...

Dynamic-photo HDR5 software Artizen HDR or easy HDR....semua I xpernah dengar..hehe..btw cantik gambar ni..especially awan..subhanallah :)

takiyaoceto said...

tq a'iyn.....