Friday 6 April 2012

melepak itu satu kerja???

bendera kebanggaan ku

BOB @ aku sekarang ni tengah menjalani latihan industri di  Bank Persatuan (BPMB)
mesti mcm xpenah dengarkan?k check kat link ni untuk info http://www.bankpstn.com.my
sedikit maklumat tempat aku practical ni adalah Koop Bank kedua negara selepas Bank Rakyat.
ok la.....mcm biase pukul 7.30 am aku akan melangkahkan kaki aku dengan penuh malas untuk jalan ke putra LRT taman jaya untuk ke tempat kerja di Dang Wangi.

macam biase kerja harian aku lebih kurang mcm office boy la....ye la practical kan....
lebih kurang mcm tenaga tambahan untuk membantu kerja2 asas je....
tapi kadang-kadang ade jugak tugasan yang mencabar.....

hari ni plak aku ngn seorang staf BPMB @ en Arif di tugas kan untuk membuat Kawalan dgn PTB(Pembiayaan Tidak Berbayar) so kitorang berdua di tugaskan untuk membuat lawatan ke rumah-rumah peminjam yang degil tahap cipan untuk bayar hutang....lebih dah jadi macam ceti plak aku....

ni la rumah peminjam yang degil tu


so aku pon g la jalankan tugasan yang diberi...dengan menaiki honda milik en Arif (EX5) kami pon menuju ke alamat yang diberikan.....
tiba di tempat yang dituju kami kecundang kerana penghuni rumah tiada....
mcm biase la...org KL siang2 mcm ni g kuar cri rezeki la kan...kdg2 aku fikir mcm sia2 je buat mende ni....
tp nak wat mcm ne.....dr aku dok dlm office beku je dgn penghawa dingin yang sejuk gile tu baik aku kua dpt gak jejalan hilangkan boring....

so kitorang membuat keputusan untuk pulang ke pejabat.....dalam perjalanan pulang tu aku berjaya menghasut en Arif tuk lepak2 membuang masa sebelum balik ke pejabat...ha...ha... jahatkan aku....nak wat mcm ne dah hari jumaat mood nak keje dah xde dah.... so kitorang pon snggah di tempat ni untuk lepak sebentar bersama KitKat.....

sini la tempat lepaknye....
ramai jugak pelancong
aku pon nak jadi mcm pelancong jugak
   Ps: Jangan mengular sawa ketika kerja tapi lau nak melepak tu boleh pandai2 adjust time he...he....

No comments: