Wednesday 11 April 2012

sehari yang menggembirakan......

aku bangkit dengan agak lewat sedikit akibat keterlaluan terlampau berlumba motor bersama-sama MKsyahir+ senseii+  MF Farish (lumbe dalam game GP Motor je) hurmmmm......hari ni cuti....cuti am pertabalan YDP.....ape yang perlu aku buat untuk mengisi mase lapang ni?xkan la aku nak penuhi waktu itu dengan menempek kan kepala aku kat atas bantal busuk aku yang penuh dengan ayaq liuq basi je.....isk2.....mcm xde life la plak mcm tu eak.... baru aku teringat janji aku dengan my sis nak tolong die belikan  memory card untuk Camera Samsug die yang baru tu...(isk rase cemburu dlm hati ni) and nak g betulkan printer si pengarang jatung ku Cinta....aku pon mengegarkan sahabat aku yang lain.....(budak2 ni klau nak kejutkan diorang kene simbah air guna 5 baldi air sorang)diorang pon dengan mate yang terkebil2 bangun dan bersiap untuk menemankan ku ke digital Mall.....

ni la tempat aku slalu g beli gadget2....

Sesudah selesai semua urusan, perut kami pon mcm biasa main muzik ala-ala filem tamil nak menyalak bagitau yang diorang ni dah tgh lapa....hurm....kalau dah lapa tu nak bagi senyap kene la sumbat ngn makanan ye tak....maka makan lah kami bertiga....selesai makan kenduri di kedai yang berdekatan kami pakat-pakat nak balik....

Aku tergerak hati untuk melihat waktu di dashbord blog eh bukan  dashbord kereta kuda perang aku....
la....baru kui 2.30pm....tetiba otak aku macam dapat idea nak gi mandi ayag terjun.....tapi kat kl ni ade ke air terjun yang berdekatan? so aku dah serupe dengan pelancong mengajukan soalan kepada MF Farish tentang cadangan aku itu.... dengar je cadangan aku tu Senseii(pemilik  senseii.blogspot.com) meloncat2 kegirangan macam kanak2 dapat aiskrim....

comel kan adik ni?
Bile dah setuju je dengan rancangan kami tu....dengan sepantas kilat aku memandu kuda perang ku macam orang lumbe kuda kat litar lomba milik keluarga 3Abdul untuk membuat persiapan untuk pergi berkelah....
yea...yea....nak g berkelah....dengan muka penuh excited kami pon memulakan perjalanan....namun dalam hati ku ade rase sedikit kekesalan sebab MKsyahir(Apakah) x dpt join kitorang sebab die ade urusan dengan abang die....

Kami tiba di destinasi setelah mengharungi perjalan yang mengambil masa hampir satu jam(sesat punye pasal) tanpa melengah mase dengan penuh semangat kami melajukan langkah kami untuk mencari tempat untuk mandi manda...fuh....ingatkan turun kereta je dah boleh terjun dalam air dah....rupenye nak kene mendaki anak tangga lagi(dah rase macam mendaki batu cave la plak)

baru nak naik senyum la....dah tengah2 semua terjelir lidah....

curamnye...ni nak turun mesti kene pegang kuat2 ni...


kami sampai di tempat yang agak strategik untuk kami membuat terjun tiruk...tampa lengah mase...baju ku tanggalkan bersama seluar(xbogel la ade pki short) dan terus terjun tiruk ke dalam air....wah si senseii siap buat summerslot mcm daniel beggo.. seperti kanak-kanak keriangan kami bermandi manda+ mencuci mata melihat keindahan alam ciptaan Ilahi (banyak tengok aweks mandi ade la..isk..isk... maksiat!) 

santai nye die....

ade macam model dalam majalah Mangga tak?

Qiut ker?



nah mandi punye mandi dah pukul 6 ptg....kami pon dengan berat langkah memulakan perjalan untuk pulang ke rumah kami semula setelah menghabiskan percutian yang tidak dirancang ni....anyway...it will be on my memory....fun and happy vacation with my friend...tq u olls coz always make me happy....

ni la masalah orang kite, xpnh nak hargai alam yang Allah bg pinjam sementara ni...

aik sape yang nak bergambar ni?

kat sini la tempat picnic kami....


P/s: len kali nak g picnic kite bawak Mk syahir sekali yer....

6 comments:

KiKiHanakO said...

bestnyer.. dah lamak tak picniccc


note: salm singgah

takiyaoceto said...
This comment has been removed by the author.
takiyaoceto said...

nanti klu kite g lagi skali kite ajak join skali yer....

Unknown said...

untunglaaa xD

takiyaoceto said...

ape yg untung nye.......la..........

Unknown said...

okeh =)